Oppbygging og gjennomføring (2024–2027)
Innhold og oppbygging av studiet
Les mer på NTNU sine sider
Organisering og læringsformer
Læringsformene velges ut fra læringsutbyttebeskrivelsene for de enkelte emnene. Arbeidsformene veksler mellom forelesning, arbeid med oppgaver (individuelt og i gruppe), diskusjoner, samt muntlige og skriftlige studentpresentasjoner.
Fordypning, kritisk tenkning og evne til selvstendighet i beslutningsprosesser er sentralt i et masterstudium. Derfor inngår stort omfang av studentaktive metoder, som skriftlige studieoppgaver (individuelt eller i grupper), refleksjonsgrupper, seminarer med respondentskap/opponentskap, og case.
Arbeid med kildesøk og kildekritikk vi være sentralt fra første studiedag
Evaluering av studiet
De tre samarbeidende institusjonene er representert i et studieprogramråd for masterutdanningen. Masterprogrammet vil følge bestemmelsene om studieprogramråd ved MH-fakultetet. I tillegg til evaluering på programnivå, følger emneevalueringer opplegget ved respektive fagansvarlige institusjoner.
Nasjonale reguleringer
Masterprogrammet er ikke underlagt rammeplaner gitt i forskrift av Kunnskapsdepartementet. Det er utarbeidet en samarbeidsavtale som regulerer ansvaret mellom partene i studieprogrammet.
Vurdering
Vurderingsformer er tilpasset læringsutbyttebeskrivelsene. Obligatoriske arbeidskrav, hjemmeeksamener og skoleeksamener inngåt.
Studiemodell
Vår 2025
Velg studieretning for å se emner
Høst 2025
Velg studieretning for å se emner
Vår 2026
Velg studieretning for å se emner
Vår 2027
Velg studieretning for å se emner
Høst 2027
Velg studieretning for å se emner
Som masterstudent møter du andre i helse- og sosialtjenestene, som har mange av de samme utfordringer som deg. Ved å organisere mesteparten av undervisningen rundt todagerssamlinger, vil du få et lite pusterom i hverdagen din, samtidig som du kan ha et familie-/jobbliv ved siden av studiene. Det forventes at du prioriterer samlingene, selv om vi ikke har obligatorisk oppmøte på studiet. Det meste av undervisningen vil foregå i Ålesund.
Master i helseledelse tilbys som fellesgrad, og det innebærer blant annet at du i studieløpet må forholde deg til ulike studentssystemer. Det gjelder for eksempel bruk av digitale læringsplattformer. Mens NTNU bruker læringsplattformen Blackboard, bruker Høgskolen i Molde og Høgskulen i Volda Canvas.
Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS)
18. jan. 2023 08:42:32