Om fysiske eksamener før jul og studiestart i januar

Beredskapsgruppen og faglige og administrative ledere, hadde i dag et utvidet beredskapsmøte for å drøfte ulike tiltak knyttet opp til bl.a. avsluttende skoleeksamener før jul og semesterstarten i januar.  

Fra regjeringens side er gitt følgende råd og anbefalinger i 4 uker, gjeldende fra 9.12.21:

  • Universiteter, høyskoler og fagskoler bør så raskt som praktisk mulig innføre undervisning i mindre grupper og mer digital undervisning. Studenter som er avhengige av å gjennomføre forsøk i laboratorier eller ferdighetstrening, bør prioriteres for fysisk undervisning.
  • Universiteter, høgskoler og fagskoler bør legge til rette for eksamen og obligatoriske kurs, enten digitalt eller fysisk der det er praktisk mulig med godt smittevern. 

Dette legges til grunn for de vurderinger som utvidet beredskapgruppe ved HiMolde gjør.  

Følgende ble vedtatt som gjeldende for ansatte og studenter ved HiMolde:

Før jul:

  • Gjenstående fysiske skoleeksamener før jul gjennomføres som planlagt med noen justeringer. Informasjon om eksamensgjennomføring får du på e-post
  • Anbefaling om bruk av munnbind ved ankomst til høgskolen på eksamensdager og på steder hvor det ikke er mulig å overholde én meters avstand til andre. Munnbind plasseres ut på sentrale steder
  • Trimrommet i Molde åpnes igjen for studenter og ansatte, med maks 5 personer til stede samtidig og krav om 2 meters avstand til andre
  • Kontorsoner holdes åpne. 

Ved semesterstart i januar:

  • For studenter, som skal ut i praksis i uke 2 i januar, vil all undervisning bli gitt digitalt i uke 1. Vi ber de som skal ut i praksis om å gjøre seg kjent med arbeidsplassens krav til testing før praksisperioden starter
  • Ferdighetstrening og øvinger skal gå som planlagt
  • Det planlegges for normal campusundervisning fra semesterstart i januar. Vi forholder oss til de til enhver tid gjeldende nasjonale regler og påbud for smittevern.
Publisert 10. des. 2021 17:54 - Sist endret 10. des. 2021 18:05
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere