De nominerte til Pedagogisk pris 2022 er:
Forslagsstiller begrunnelse er gjengitt nedenfor.
Ylva Stokke Westad
![Ylva Stokke Westad](/om/aktuelt/aktuelle-saker/2022/ylva-stokke-westad.jpg)
Ylva er en fantastisk foreleser. Hun har mye kunnskap og en stor evne til å formidle både kunnskap og entusiasme til studentene. Ylva har klart det kunststykket det er å få en gjeng sykepleiestudenter til å synes at ex. Phil både er spennende og interessant. Hun har flettet erfaring fra praksis inn i filosofien og etikken, og på denne måten gjort at faget oppleves som relevant og spennende.
Ylva er sykepleier og foreleser, i den rekkefølgen, og for meg som sykepleiestudent er det flott å ha forelesere som fremdeles har en fot i praksisfeltet og viser en stor glede over det å være utøvende sykepleier. Den tryggheten og roen hun utstråler, er gull vært for sykepleierstudenter under praksis. Alt i alt er Ylva en veldig flink foreleser og pedagog som absolutt fortjener å bli nominert til pedagogisk pris 2022
Per Kristian Rekdal og Bård Inge Pettersen
![Bilde av Bård Inge og Per Kristian](/om/aktuelt/aktuelle-saker/2022/pkogbi.jpg)
Per Kristian og Bård Inge er helt fremragende undervisere! De har stått på helt fra starten av høstsemesteret, og de er kjempeflinke til å være der for absolutt hver enkelt student. Per Kristian har en evne til å gjøre det enkelt for alle i matematikk, og han satser på å dra hver enkelt student oppover selv om det til tider kan være vanskelig. Bård Inge er en pedagogisk, imøtekommende og inspirerende foreleser som er gir relevante og praktiske eksempler. Begge gir gode, lærerike og strukturerte forelesninger, fleksibel hjelpetimer og har gode øvingsopplegg. De er som oftest tilgjengelig hele døgnet, legger mye tid i å lage pensum, videoer, godt oppsett og gir en mulighet for alle studentene å kunne bestå faget på ønsket nivå. Dette syns jeg er fantastisk og viser virkelig at de brenner for å undervise.
Katerina Shaton
![Katerina Shaton](/personer/log/vit/kash/katerina-shaton.jpg)
Katerina Shaton knows everything regarding energy economics and game theory, and she provides us always with the best of her knowledge. She has the most entertaining and engaging lectures, is well prepared, has many real-life examples and is open to questions and ideas. She is willing to assist and always with a smile. She has an enthusiasm about teaching and will always try to find efficient and updated examples. She is respektfull to all students.
Ingrid Marie Leikvoll Oskarsson
Ingrid foreslås som kandidat til pedagogisk pris på bakgrunn av hennes store innsats for å skape engasjement og stimulere studentene til egenaktivitet. Hun har gjennom vektlegging av studentaktive læringsformer i tilknytning til arbeidskrav, fått studentene til å undervise hverandre.
Hun har en formidabel evne til å formidle kunnskap og en svært god pådriver for muntlig presentasjon som gir studentene et stort læringsutbytte. I undervisningsopplegg er studentene med å undervise noe som gir en veldig fin læring fordi studentene må finne relevant pensum, lage presentasjon og legge den frem. En slik måte å undervise på er veldig relevant som forberedelse til arbeidslivet, og er også engasjerende fordi studentene er med på å gjøre pensum relevant med våre egne innfallsvinkler.