Tonje Hungnes

Faculty of Business Administration and Social Sciences
Norwegian version of this page Position
Associate Professor
Contact
+4771214269
Study place
Molde
Office nr.
A0110

Tasks performed

Add information about job duties, as a short text or a bulleted list:

  • <Task 1>
  • <Task 1>
  • ...

Background

Add information about previous education and employment.

Publications

  • Vik, Erlend; Hungnes, Tonje & Mowinckel, Ola Krekvik (2024). Koronapandemiens betydning for kommuneoverlegens rolle – en kvalitativ studie. Tidsskrift for Den norske legeforening. ISSN 0029-2001. 144(5). doi: 10.4045/tidsskr.23.0673.
  • Hungnes, Tonje; Vik, Erlend & Veddeng, Odd Jarle (2022). Kommunelegens rolle under koronapandemien : en kvalitativ studie. Tidsskrift for Den norske legeforening. ISSN 0029-2001. 142(16), p. 1391–1395. doi: 10.4045/tidsskr.22.0396. Full text in Research Archive
  • Hungnes, Tonje; Bachmann, Kari Elisabeth & Bjerke, Annette Hessen (2022). Developing self-efficacy through an extra preparatory school year: Lower secondary students’ perspectives on teacher support. Frontiers in Education. ISSN 2504-284X. 7, p. 1–17. doi: 10.3389/feduc.2022.952854. Full text in Research Archive
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Hungnes, Tonje; Haug, Peder & Groven, Gøril (2020). En casestudie om forebyggende mobbearbeid. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633. p. 71–84. Full text in Research Archive
  • Hungnes, Tonje & Bachmann, Kari Elisabeth (2020). Elevers opplevelse av å delta i en ikke-anonym undersøkelse om læringsmiljø og mobbing : erfaringer med bruk av Spekter-undersøkelsen i videregående skole. Forebygging.no. ISSN 2535-4000. doi: 10.21340/66ev-hn48. Full text in Research Archive
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Nerland, Sølve Mikal Krekvik; Skrove, Guri Kaurstad; Hungnes, Tonje & Groven, Gøril (2020). How to create good tnteraction processes for vulnerable children and young people? : normalization process theory as a tool to understand implementation processes. Tidsskrift for velferdsforskning. ISSN 0809-2052. 23(3), p. 201–208. doi: 10.18261/issn.0809-2052-2020-03-04. Full text in Research Archive
  • Groven, Gøril; Bachmann, Kari Elisabeth & Hungnes, Tonje (2019). Barrierer og suksessfaktorer i PPTs systemrettede arbeid med skolens læringsmiljø - En studie av implementeringen av et systemorientert læringsmiljøtiltak. In Akslen-Hoel, Linn Kristin & Egilsson, Birnir (Ed.), International Perspectives on Regional Research and Practice. Orkana Forlag. ISSN 978-82-8104-403-6.
  • Hvidsten, Adeline & Hungnes, Tonje (2018). A controversy of interpretation: emergent agencies in repurposing Aker Local Hospital. In Hoholm, Thomas; La Rocca, Antonella & Aanestad, Margunn (Ed.), Controversies in Healthcare Innovation. Service, Technology and Organization. Palgrave Macmillan. ISSN 978-1-137-55779-7. p. 185–213. doi: 10.1057/978-1-137-55780-3_8.

View all works in Cristin

  • Larsen, Anne Strand Alfredsen; Hungnes, Tonje; Nerland, Sølve Mikal Krekvik & Vik, Erlend (2022). Beslutningsstrategiar i møte med covid-19- eit komparativt casestudie av beslutningstaking i kommunal kriseleiing.
  • Hungnes, Tonje; Bjerke, Annette Hessen & Bachmann, Kari Elisabeth (2022). Mestringstro kan hindre frafall i skolen. www.forebygging.no.
  • Skrove, Guri Kaurstad; Hungnes, Tonje; Bergem, Bjørn Greger & Rødal, Jorunn Hoås (2020). Kartlegging av behov for kommunal samhandlingsressurs i Møre og Romsdal. Møreforsking Marin rapportserie. ISSN 0804-5380.
  • Hungnes, Tonje & Hvidsten, Adeline (2016). More than sum of its parts? Controversies arising in development of a health arena.
  • Hungnes, Tonje & La Rocca, Antonella (2014). Innovating healthcare services: a matter of collective sense making?
  • Hungnes, Tonje; Hoholm, Thomas & Mørk, Bjørn Erik (2014). Understanding change through the lenses of practice-based studies and institutional theory – a case from Norwegian healthcare.
  • Hungnes, Tonje; Groven, Gøril & Bachmann, Kari Elisabeth (2021). Sluttrapport - følgeforskning på Ung11. Møreforsking AS. ISSN 978-82-7830-351-1.
  • Rødal, Jorunn; Frisvoll, Inger Cecilie; Hungnes, Tonje; Myhre, Eivind & Aarseth, Turid (2020). Sykehus og kommuners arbeid med utskrivningsklare pasienter : et møte mellom to verdener? Møreforsking AS. ISSN 978-82-7830-328-3.
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Hungnes, Tonje & Groven, Gøril (2020). UNDERVEISRAPPORT - FØLGEFORSKNING PÅ UNG11. Møreforsking AS. ISSN 978-82-7830-339-9.
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Bergem, Bjørn Greger; Buset, Kari Leikanger; Festøy, Anne Randi Fagerlid; Groven, Gøril & Haug, Peder [Show all 8 contributors for this article] (2020). Skolens innsatsteam mot mobbing. Sluttrapport for følgeforsking av implementeringen av Skolens innsatsteam mot mobbing i Møre og Romsdal. . Møreforsking AS. ISSN 978-82-7830-335-1.
  • Groven, Gøril; Bachmann, Kari Elisabeth & Hungnes, Tonje (2020). Beredskapsteam mot mobbing i Møre og Romsdal. Resultater fra følgeforskningen 2017 - 2018 . Møreforsking AS. ISSN 978-82-7830-336-8.
  • Hungnes, Tonje & Rødal, Jorunn (2019). Brukerevaluering av Møremusikarordninga 2.0. Møreforsking Molde AS. ISSN 978-82-7830-313-9.
  • Hungnes, Tonje; Rødal, Jorunn Hoås & Nerland, Sølve Mikal (2019). Evaluering av måloppnåelse ved Romsdal videregående skole - ett år etter ferdigstillelse. Møreforsking Molde AS. ISSN 978-82-7830-309-2.
  • Hungnes, Tonje & Nerland, Sølve Mikal Krekvik (2018). Evaluering av Møremusikarordninga - del 2. Målgruppeundersøkelse. Møreforsking Molde AS.
  • Hungnes, Tonje & Nerland, Sølve Mikal Krekvik (2018). Evaluering av Møremusikarordninga - del 1. Brukerundersøkelse. Møreforsking Molde AS.
  • Nerland, Sølve Mikal Krekvik; Hungnes, Tonje; Kjersem, Kristina & Shlopak, Mikhail (2018). Evaluering av planleggingen av Nye Romsdal videregående. Møreforsking Molde AS. ISSN 978-82-7830-302-3.
  • Hungnes, Tonje; Hoholm, Thomas & La Rocca, Antonella (2017). Reorganizing healthcare services. Sensemaking and organizational innovation . Handelshøyskolen BI. ISSN 978-82-8247-127-5.

View all works in Cristin

Published Sep. 28, 2020 2:17 PM - Last modified Jan. 3, 2022 10:11 AM